Továrenská 1, Vlkanová 976 31

Na Gire d itália 2016

Giro d Itália 2016

Konečne sme sa dohodli, že ideme na Giro. Myšlienka tu už bola asi päť rokov, ale stále sme váhali.

Tentoraz sme na cyklistickej etape Ja, Rišo a Maťo dohodli, že ideme určite. Mali sme na organizáciu len šesť dní. Rišo mal na starosti zaistiť počet ľudí a etapy Gira,  ja dopravu a ubytovanie. Vybratá etapa viedla cez známe lyžiarske  mestečko Corvára, cez ktoré pretekári prechádzali dva krát a to raz do kopcov a potom do cieľa. Pozíciu sme preto  mali super, videli sme pretekárov v kopcoch a aj v cieli pri dojazde, odovzdávaní cien a rozhovoroch s novinármi.  Ubytovanie zabezpečiť v takomto prostredí a v krátkom čase bolo nemožné a tak som rozhodol stany.  To bola ale sranda.

V Piatok 20.05.2016 o 06 hod v prenajatom deväť miestnom aute  vyrážame z Banskej Bystrice cez Rakúsko do Talianska smer Alta Bádia cieľ kemping pri  meste Corvara : camping SASS DLACIA. Kemping v horskom prostredí. Autom sme prešli i kus Sobotňajšej etapy – kopce a kopce.  Karavanisti si už na parkoviskách obsadzovali  výhodné miesta stáli už aj pri ceste na vrchol kopca, bolo cítiť takú zvláštnu atmosféru, alebo napätie? neviem. O 18.00 hod sme dorazili do kempingu a začali stavať naše stany. Ráno bolo fajn – teplota bola – 3 stupne pod nulou – kosa, kosa, kosa! Stany zamrznuté, ale sme boli na GIRE.  Po raňajkách okolo 7.30 hod. sadáme do auta a ideme do 6 km vzdialenej Corvári. Mesto už žilo zvláštnym rušným tempom, ale nikto sa neponáhľal a pri tom všetko napredovalo tak ako malo. Vyzbrojili sme sa reklamnými materiálmi – tričká, čiapky atdˇ. A po obede v miestnej reštaurácii  ideme na naše miesto na trati. Hluk, húkanie a trúbenie oznamuje príchod alegorických áut, čo znamená skorí príchod cyklistov. A už sa hrnú do kopcov, po prejdených 130km idú do tých kopcov celkom rýchlo, čo som ani nečakal, predsa sú to profíci. Je úžasné sledovať celý ten cyklistický cirkus, nasadenie pretekárov jazda sprievodných áut a motoriek – no nedá sa to ani opísať  je to niečo úžasné a prejazd cez Passo Giau 2236 mnm bolo zasnežené dvojdňovým snehom, vhodným na lyžovanie, ako v Januári. (cesta bola vyfrézovaná ). V cieli bol zaujímavý lov televíznych spoločností, komentátorov, novinárov a fotografov na pretekárov pre rozhovory a fotky. Obrazne povedané  – ako osi na med.

Úžasný zážitok a aj počasie cez deň nám prialo, bolo okolo 25 stupňov, bez vetra teda super.  O 19:00 hod odchádzame z Corvári do nášho kempu a na druhý deň cesta domov. Na takýto pretek sa určite ešte pozrieme.